Retourneren, garantie en klachten

 

Retourneren en ruilen

 

U hebt een ruilperiode van 14 dagen om het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

4Carparts.be vergoedt enkel het bedrag van de aangekochte goederen, exclusief de verzend- en retourkosten, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. 4Carparts.be gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Retourvoorwaarden [+]

U kan retourneren enkel en alleen indien u voldoet aan de volgende voorwaarden :

 

1. U heeft de mogelijkheid om gekochte goederen binnen 14 dagen te retourneren;

2. Alleen goederen die als 100% nieuw te verkopen zijn komen voor retournering in aanmerking;

3. Alleen artikelen in originele en onbeschadigde verpakking komen voor retournering in aanmerking;

4. Aantoonbaar door onze fout of beschadigd geleverde artikelen dienen binnen twee werkdagen per e-mail bij de retour afdeling van 4Carparts.be (contact@4carparts.be) aangemeld te worden. Niet binnen twee dagen na ontvangst per e-mail aangemelde retouren, worden niet in behandeling genomen.

5. De volgende artikelen komen niet voor retournering in aanmerking tenzij vooraf schriftelijk overeengekomen door de retourafdeling van 4Carparts.be:

• speciaal bestelde artikelen;
• gespoten of op welke wijze dan ook bewerkte artikelen;
• beschadigde of foutief geleverde artikelen (indien niet aangemeld binnen twee werkdagen na ontvangst);
• reeds (eerder) gemonteerde artikelen;
• niet meer te herverpakken artikelen;
• uitlopende artikelen;
• vervallen artikelen;
• artikelen gekocht tijdens aanbiedingen;

6. Indien artikelen niet terecht of niet in de juiste conditie worden geretourneerd aan 4Carparts.be, worden de kosten van verwerking en eventuele transportkosten om de artikelen terug te sturen aan de debiteur door belast aan de dealer;

7. U kan retourneren na goedkeuring van het door u opgestuurde formulier naar contact@4carparts.be. (het formulier kan u hier downloaden)

 

Alleen wanneer je retourzending aan deze voorwaarden voldoet, kan de 4CarParts dealer de garantie geven dat je je geld binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket terugkrijgt.

 

Hoe retourneren [+]

Lees eerst onze voorwaarden om te weten te komen of het product in aanmerking komt voor een retournering.

 

1. Neem foto's van de originele verpakking zoals u deze ontvangen hebt van DHL

2. Indien u de geleverde doos geopend hebt neemt u foto's van de originele verpakking van het product dat u wil retourneren.

3. Vervolledig het formulier met uw gegevens, factuurnummer, bestellingreferentie, item referentie, retourreden, …

4. Stuur zowel de foto's als het ingevulde formulier naar contact@4carparts.be



Wij behandelen uw aanvraag met alle zorg en proberen u zo snel mogelijk een antwoord te formuleren.

 

Retourneren bij je 4CarParts dealer [+]

Neem het volgende mee naar je 4CarParts dealer:

 

• het complete artikel (incl. alle bijbehorende accessoires) in originele, onbeschadigde verpakking en eveneens, de factuur

• het volledig ingevulde retourformulier

 

De 4CarParts dealer zal de retour voor je verder verwerken.

 

Retourneren per post [+]

U dient eerst de administratieve retour af te handelen (zie ook "Hoe retourneren").
Ruilen en retourneren voor consumenten kan door het product samen met de factuur (of een ander bewijs van aankoop) en volledig ingevuld retourformulier via de post aan je 4CarParts dealer terug te sturen. Laat het pakket frankeren bij een Postkantoor of DHL Servicepoint. Wij adviseren U te kiezen voor een verzekerde verzending.

 

Problemen met de verzending, bij of door het vervoersbedrijf zijn voor eigen rekening. Bewaar daarom altijd je verzendbewijs.

 

Let op! Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan.

 

Wil je een artikel ruilen voor een ander artikel? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling in de webshop.

 

Garantie

 

Wettelijke garantie [+]

Wanneer je een product bij de 4CarParts dealer koopt heb je altijd, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Je dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met de 4CarParts dealer waar je het product gekocht hebt op te nemen. Na je mededeling onderzoekt hij of het gebrek eenvoudig hersteld kan worden of dat hij het product en/of de defecte onderdelen kan vervangen. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), niet mogelijk zijn dan biedt hij je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan mogelijk (een gedeelte van) de aankoopprijs van je 4CarParts dealer terug.

 

Aanvullende fabrieksgarantie [+]

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie en wat deze inhoudt is in het garantieoverzicht te vinden die je bij het product krijgt. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die de 4CarParts-dealer tegenover jou moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek eerst met je 4CarParts-dealer contact op te nemen. Hij zorgt ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan ons te melden. Je vindt de contactgegevens van je 4CarParts-dealer op de factuur die je bij de levering van het product hebt ontvangen of op de website www.4carparts.be.

 

Stappenplan garantie [+]

Wanneer er een artikel defect is binnen de garantietermijn verzoeken wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.

 

• Meld bij je 4CarParts dealer dat je een artikel hebt dat niet naar behoren functioneert/kan functioneren.

• Overleg met de 4CarParts dealer of je het artikel retour moet sturen aan hem of dat je het beste langs kunt komen op zijn adres.  

Mocht je niet tevreden zijn over de afhandeling van je garantie geval dan kun je contact opnemen met onze centrale klantenservice op: contact@4carparts.be.

 

Klachten

 

Klachtenprocedure [+]

 

Indienen

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

 

Je kunt een klacht over een product of dienstverlening op twee manieren melden:

 

Schriftelijk:

per mail kan een klacht worden gemeld op het volgende adres; contact@4CarParts.be

4CarParts
BTW-identificatienummer: BE0472339322.

 

Mondeling:

Een klacht kan ook mondeling gemeld worden op het telefoonnummer +32 3 279 88 97


Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.

Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Verwerking

Je klacht dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

 

• Je klacht dient voorzien te zijn van de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats en contactgegevens.

• Een duidelijke omschrijving van de klacht.

• Eventuele aankoopbewijzen.

 

Download hier bovenstaande tekst: Retourneren.pdf